カナダの就学ビザが下りました

今日、カナダ大使館から就学ビザ発給許可のメールが来ました。

STUDY PERMIT NO. (私のビザ発給許可ナンバー)
FILE: (私のファイルナンバー)

Dear applicant:

This refers to your application for a study permit in Canada.

Your application to study in Canada has been approved by a visa officer. you may now travel to Canada. You must have a valid passport or travel document. Please show this letter to the Canada Customs Officer. He or she will direct you to a Canada Immigration Officer. This second officer will ensure that you meet the requirements for admission to Canada and issue you your study permit.(省略)

カナダ入国の際にバンクーバー空港内のCustoms Officeにこのメールをプリントアウトしたものを提出すると、オフィス内にいる移民局の役人さんが出てきて、


  • STUDY PERMIT NO. 
  • 私のビザ申請ファイル・私のパスポート・私自身(本人かどうか)


を照合し、OKだったらその場で就学ビザが発行されるんだそうです。

年齢的なこと(25歳以上)や「ワーホリでのカナダ滞在→ビザ延長手続き直後、アメリカ逃亡」という過去があるので、ビザを取るには日本のカナダ大使館の面接は避けられないなと思っていたのですが、どうやらその面接は免除されたようです。頑張ってレポートを書いた甲斐がありました。

とりあえず、ビザが下りてひとまず安心です

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top