LEAP4が始まりました

LEAPの授業が始りました。

クラスメートは16人、うち日本人は3人、中国人が11人、韓国人が1人、UAEが1人でした。今期がファーストタームとなる新入生は、私ともう一人中国人女性の2人のみで、あとはLevel 3から上がってきた生徒でした。なので、授業が始る前、Level 3から上がってきた生徒たちは「久しぶり!」「また同じクラスになったね」という会話で和気あいあいしている中、私ともう一人中国人女性は誰も知っている人がいなくて大人しくイスに座っているしかなく、ちょっと寂しい気分になってしまいました(休憩時間は、そのもう一人中国人女性と話をして時間をつぶしました)。友達、作らねば。

今日は、初日ですでにどっさり宿題が出ました。これをやり終える頃に、ブログを更新するパワーは残っているのだろうか・・・。(残っていないと思う)

今後、平日はあんまりブログ更新できなくなると思います。
週末まとめて更新します。

LEAP4 COURSE OUTLINE

GRADE

Participation 10%
Assignments & Coursework 35%
Projects 10%
Oral Presentations 10%
Exam(s) 35%

THEMES

Week1 Cultural Anthropology
Week2 Sociology
Week3 Business Studies
Week4 Botany
Week5 Criminology
Week6&7 Travel Industry Management

LEARNING OUTCOMES

* read and demonstrate comprehension of short athentic materials

* read and demonstrate comprehension of adapted material from current newspaper and periodicals

* demonstrate basic skills of skimming and scanning

* demonstrate skills in defining words from context

* recognize main ideas and key information from oral and written passages

* describe plot and character development in 3 ESL short stories

* get the "gist" of a short stream of oral communication

* plan and conduct a survey

* contribute to class discussions

* present information to small groups

* present information to the class

* work collaboratively in groups

* plan, write and edit paragraphs with a clear topicc sentence and a concluding sentence

* write paragraphs with specific and relevant supporting information that is logically connected

PROJECTS

* Research survey
* Short story
* Famous Canadians

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top